Omlaag | Laatste berichten | Andere geschiedenis |
... die vent met die aansteker van 1:00 tot 1:20: Priceless.
Overigens: Is dit diezelfde vent als van Hey Marloes (Wil met je onder de does)? Waarom kijkt die opeens zo boos? :')
Kijk, zo kan het dus ook http://www.youtube.com/watch?v=yVHJ9g-1CPU&feature=player_embedded#
http://www.anwb.nl/auto/dossier-kilometerprijs
???
Vertel? Kees zaterdag de tent op z'n kop gezet?
Ja...
Kees, is er zaterdag nog een permanente vacature vrijgekomen op het Chr. Gymnasium Sorghvliet? :')
Ruim vijf dagen stilte, dat kan toch langer...? Anyroad, ziehier: Belgenhumor
Sorry, opnieuw tellen begint...
NU!
Haha!
, very true :)
IAN: asynchronous interprocess communication zuigt als een van je processen absoluut niet te lang onderbroken mag worden!
Ach, als de toch eens wisten waar die term ook voor gebruikt wordt, zouden ze wat stiller zijn
Ah, afgelopen week zelfs 8,3% Dat wordt regeren!
Hee Joeri, gemerkt dat jullie piraten partij in de Geenstijl poll op 6,8% van de stemmen staat? Zochten jullie het een beetje in die hoek? ;)
11 gebruikers.. gaby weer aan het linken naar het PB?
Hey Henk, zijn de Teabaggers na gisteren nog te houden?
Overigens, Lodewijk (oud Sorghvlieter en net als ik in eindexamen jaar 1992) is benoemd tot plaatsvervangend burgemeester in Amsterdam
Zie ook de D66 rel daarover: http://teletekst.nos.nl/tekst/111-01.html
he ja, google cache werkt natuurlijk ook
Sorry, priklinks kan je niet nesten. Hoe had je verwacht dat dat eruit zou zien? Dubbel onderstreept? ;-)
Grmbl....
Hrm ja, dat is flauw. Zie je inbox
Full-text access for premium subscribers only. Flauw gedoe. Maar het deel dat ik mocht lezen kon ik volgen ;-)
Interview van vorige week is gepubliceerd, zie hier :
http://www.genomeweb.com/sequencing/qa-henk-postma-graphene-nanogaps-electronic-single-molecule-sequencing
zo is dat :)
Haha, goed te horen dat je je zo thuis voelt in Californië. 4.4 is natuurlijk ook maar voor mietjes ;-)
Vanochtend om 4 uur wakker geworden van een aardbeving, 4.4 op de schaal van Richter, nog geen 20 km van ons vandaan. Even schrikken, dan omdraaien en verder slapen :)
http://quake.usgs.gov/recenteqs/Maps/Los_Angeles.html
Schijnbaar ben ik toch niet zo´n asociaal eerstejaarsje, want er zijn meer klachten over hem. Ik laat het wel even hangen.
Wouter, advies is goed
20th Century Fox Jostiband opening.
Voor iedereen die z'n 2 kwartjes terug wil hebben
http://tweekwartjesterug.hyves.nl/
Grinnik... Ja, ik zal Wouter oprecht missen. Maar Cohen is natuurlijk ook een uitstekende lijsttrekker.
Wouter Bos stapt op als lijsttrekker van de PvdA. Arjan geeft om 15:00 een persconferentie over mogelijke opvolgong. Kijken dus!
Hoi Wouter, ik zou even bij de vssd langs gaan. Die kunnen je precies vertellen qat je allemaal kunt doen. En kunnen dit voorbeeld meenemen in beleidsdiscussies.
Ik had een ander projectgroepje zien lopen met een GLOEDnieuwe motor. Compleet met handleiding, beschrijving, nieuw in doos.
Terwijl ik met een afgedankt, rammelend, vettig blok ellende in mn handen stond.
Laat dat andere groepje nou net een '20%-groepje' zijn, das een groepje waar de TU haar meest ambitieuze topstudenten instopt..
Gaat er al een belletje rinkelen?
Dus in mijn mailtje stelde ik de vraag of het daadwerkelijk zo is dat bepaalde groepjes voortgetrokken worden met een perfecte motor twv 899 euro (terwijl het budget 150eu is)
Dat viel niet zo goed.. schijnbaar..
maargoed, ik weet uit ervaring dat deze man een verschrikking is, niets aan te doen..
nou nou, wat een weer op de TU. Wat had je precies gescheven, Wouter?
het immigratie debat in de vorm van het menselijk immuun systeem op vk.tv
Jeeeetje zeg, wat een geblunder weer op de ´TU-delft´.
Krijg je voor je komende project (een step op luchtdruk), een speciaal soort motor..
Blijkt ie afgedankt te zijn, helemaal versleten, onbruikbaar.
Dus ik een mailtje sturen naar de grote baas, met het hoe-en-waarom..
Krijg ik direct een mailtje terug dat de ´toon van het mailtje niet aanstaat´, en dat meneer wel wilde helpen, maar door mijn achterbakse gedrag (???) laten ze me stikken.. :S
schiet mij maar lek hoor, hahaha wat een grap..
dat verhaal ging soepel
Enfin, nu eerst aan het bakkie, daarna aan de bak. Later
, weet jij nog, was het inderdaad bij de steen der dwazen?
Goed, ik kwam hier in een zgn 'red eye', dus geprobeerd te slapen, dat niet gelukt, hier vanochtend om 10am aangekomen, gelukkig kon ik al mijn hotelkamer in, even ogen dicht gedaan, en nu over een uurtje naar het conferentie centrum
Ik geloof het niet ....
Ja het was een gat zo groot dat we er maar een luik van gemaakt hebben.
Oh, ik ben nu in North Carolina voor een conferentie, morgen een verhaal houden http://www.capconcorp.com/meeting/2010/STDGM/agenda.asp
is voor mietjes
Euh, it seemed like a good idea at the time ... :)
Lag z'n vrouw er niet onder??
heel toevallig wel, maar dat zijn mn hardloopkleren.
Dragen jullie nu ook een zwart shirt en zwarte broek op dit moment zoals echte stoere technici altijd doen? kus hoor
, dit is toch zeker niet het gat dat daar bij de toneelkeldertrap zit?
hahaha.. dat gat hebben we nog lopen dichttapen met een aantal kilometer gaffa, zodat al die arme brugklassertjes niet hun tere nekjes erover zouden breken..
zou de arbo niet zo leuk vinden.
jaja, zo fixen we dat op sorghvliet:D
Het Thaleia Bord der Technische pricksels!
In ieder geval, ik stuur morgen wel even een mailtje in de rond waarin we verder e.e.a. kunnen bespreken zonder al die arme toneelalfa's in de weg te zitten.
[Als je eigen geluidsset voldoende is] of als van der Starre zonder microfoons doet is het prima ja. Denk dat je het wel redt naar het publiek toe, maar gebruik wel monitors voor de dansers (is er een dans met muziek, lijkt me wel). Vorig jaar gezeur van dansers dat ze de muziek niet hoorden.
bij mij toch wel de vraag waarom de dimmerkast werd opgetakeld destijds, en hij vandaag de dag op ground-level hangt..
Waren de technici destijds vanplan om op 7 meter hoogte op een laddertje te gaan patchen, of praten we hier over een heeel grijs verleden..
Jaja, alles van t licht werkt, er liggen een paar nieuwe rollen filters in de kelder (waar het orkest af en toe lekker een stukkie van jat) en alle par 56´s liggen ook in de kast beneden.
succes alvast, ik kom wel een keer buurten:)
wel waarom alles nu zo versleten en kaputt is...
.........
ja, het geld gaat naar de armen!!
(linkerarm, rechterarm..)
Laurens/Wouter: een geluidsset heb ik zelf ook wel (en is niet eens nodig geloof ik (minimalistisch v/d Starre toneel enzo)), maar is de lichtinstallatie wel in orde? Zijn alle spots nog functioneel?
, heb alleen niet echt de discipline om dat allemaal bij te gaan houden... Maar zeker leuk om af en toe te lezen.
sinds wanneer is het laten vallen van een reden om met techniek te stoppen?
Ik kan me een incident met een dimmerkast herinneren die tijdens het optakelen naar het plafond tegen de onderkant van de steiger kwam waarop de kabel brak en de dimmer kast doodleuk naar beneden kwam.
Lang leve flight cases, en de reflexen van Verhaar die net op tijd uit de weg sprong.
Schade: een zekering en het parket :)
Ik geloof dat het De steen der dwazen was
hahaha, ja zo als Robbert moet vermeden worden
Salomon zag maar snel af van techniek toen hij de mixer liet vallen, en sophia is van school?
Gelukkig inderdaad dat mr. S nog even na een maand concludeerde dat de mixer kapot was.
Kees, deze is voor jou:
Duckstad twitter. Geert Wilders in de gemeenteraad en tóch nog een nuttige toepassing voor Twitter. 't moet toch niet veel gekker worden...?
Juist de verhaallijn was me iets te veel van goed tegen slecht(*) en idd behoorlijk voorspelbaar. Maar goed, ik klink nu net zo blasé als Robbert, dus ik zal er over ophouden ;)
(*) met goed tegen slecht is niets mis, maar dan heb ik liever gewoon mannen in kostuums met bobbels onder de arm a la 24, Bourne etc. etc.
Interessant. Ik vond het echt een mooie film met een verhaal waar ik echt meeleefde met de personen. De vraag is natuurlijk of ik het net zo'n goede film had gevonden als ik hem in 2D had gezien
Ik vond er weinig aan. Nee, dat is te positief. Het was echt een min-ervaring. De 3D-ervaring was leuk, maar na een kwartier heb ik Marije meermaals geld en/of kaartjes voor vele andere films aangeboden als we weg konden gaan. Helaas wilde ze de film graag afzien, wat me toch zo'n 3 uur van mijn leven heeft gekost :(
Integendeel, ik vond Avatar geweldig, maar wel een beetje voorspelbaar
Avatar was toch een enorme kutfilm?
Avatar niet de Oscar voor beste film en Geert Wilders in de Haagse gemeenteraad, 't moet toch niet veel gekker worden...?
en btw, er is nooit een nieuwe generatie sorghvliettechniek geweest, alleen een stel aapjes die de boel kwamen slopen en/of jatten.
gelukkig ging mister S. even naar kijken, om na een maand tot de conclusie te komen dat hij INDERDAAD kapoet is..
Die versterker is kaduuk door de nieuwe generatie Sorghvliettechniek :') Geloof dat ze allemaal óf gestopt óf van school zijn gestuurd... Achja, tijd om Sorghvliet de economie een handje te laten helpen denk ik...
verluid ben je tot nu toe de enige, aangezien laurens en sebas niet meer vrijwillig voor sorghvliet werken en ik van school af ben (d0h)..
Overigens zou ik alvast een flinke huurofferte opmaken, want euh.. de enige versterker/ powered mixer heeft de geest gegeven en verder is er een hoop gejat/ ook kaduuk enzo..:)
Hehe, het is geen musical, maar ja, dat ga ik doen inderdaad. Moet het technische team op Sorghvliet nog een mailtje sturen om te vragen of ze willen helpen. Naar wie moet dat tegenwoordig? Laurens, Sebas, jij?
, vraagje uit nieuwsgierigheid, ga jij de musical op sorghvliet van vd Starre verzorgen qua techniek?
Waldo? Ik spot alleen een of andere halvegare exhibitionist aan het einde... en nee, dan bedoel ik niet Pechtold.
Nee maar ff serieus:
where's waldo?
was een knipoog naar en jouw activiteiten daarin. Gelet op de smilie die daar achteraan kwam had je kunnen bedenken dat het slechts een grapje was. Vanzelfsprekend heb ik niet op de PVV gestemd, ik heb op zich niets tegen de islam en de bijbehorende moslims. Als ze maar integreren, net als 'iedereen'. Het onderscheid tussen alloch- en autochtonen moest even gemaakt worden ten behoeve van de discussie, ter verschaffing van duidelijkheid in deze. Ik heb overigens VVD gestemd. Dit naar aanleiding van de stemwijzer/het kieskompas en de uitspraken die Rutte, tegen alle verwachtingen in vrij helder voor de verandering, deed.
Kees, mijn excuses over die islam opmerking. De standpunten die je in deze discussie hebt opgeschreven worden gedeeld door een grote hoeveelheid politieke partijen. Je schrijft immers steeds dat allochtone én autochtone mensen zich aan regels en waarden moeten houden. De meeste partijen zeggen dan gewoon dat 'iedereen' dat moet doen.
Het misverstand ontstaat wellicht doordat je schreef dat je voor de PVV kiest. Dat statement had bij mij de indruk achtergelaten dat je toch vindt dat autochtone en allochtone individuen (al dan niet gerelateerd aan de islam) onder gelijke omstandigheden niet gelijk behandeld moeten worden. Dat is namelijk de kernboodschap die de PVV consequent uitdraagt (aangenomen dat je alle islam argumenten van de PVV niet relevant vindt, anders zijn die argumenten de andere kernboodschap).
Wat is er trouwens met de Google-searches aan de hand? Is er een nieuwe Mysteriax? Of een nieuwe Henk's Quiz misschien? Of had ik het nieuws beter moeten volgen?
Maar dat heb ik toch ook nooit beweerd? Ik heb verschillende bevolkingsgroepen bij naam genoemd, maar geen enkele religie aangehaald, toch...?
Ik hoor van Kees wel problemen (en erken die nadrukkelijk ook) maar heb het gevoel dat die nog steeds statistisch verdeeld zijn en niets met islam te maken hebben.
Joeri's commentaar, maar dat is al weer zo lang geleden dat je het niet meer terug kon lezen. Dus, Bart N., onze grote webmeester, gaarne de links naar februari en maart.
Joeri, daar heb je nog niets over geprikt...
http://www.geenstijl.tv/2010/03/rutger_bij_de_hoofddoekjes.html
Nou, dat was dan weer niet sarcastisch, die neuzen zijn echt geweldig. Would kill to have one like those!
Na het nogmaals te hebben gelezen, en met name het stukje over de neuzen, inderdaad :D
Mijn opmerkingen waren sarcastisch...
Overignes, de Chinezen hier babbelen best een aardig woordje Nederlands (sambal bij? enzo). En de Molukkers, ach, de Molukkers...
Analfabetisme oplossen met verplichte cursussen en voor de mensen die jij beschreef veel geduld. Geldt overigens voor alle Nederlanders, oude en nieuwe. Goed initiatief van Prinses Laurentien, zet zich precies voor deze kwestie in. Op een gegeven moment leren kinderen hun analfabete ouders lezen, want dat hebben ze net zelf op school geleerd. Zo hoort dat te gaan!
En, ach, roken in de keuken... Wat niet weet, wat niet deert. Echt niet enkel en alleen de Chinese restaurants zijn een puinzooi en een onhygiënische boel. Genoeg Nederlandse keukens die ook niet orde op zaken hebben.
En wat kost huiselijk geweld ons op jaarbasis dan? Ze betalen hun eigen ziektenkostenverzekering volgens mij. Zijn blijf-van-mijn-lijf-huizen van belastinggeld?
Oh sorry
CDA (een of ander Christelijk splinterpartijtje hier): 2
Amsterdam:
PvdA 15
VVD 8
Groenlinks 7
D66 7
SP 3
Gingen we rechtsom? Ik zit hier heerlijk op mijn mooie eilandje Amsterdam. Hier houden we nog van elkaar!
Integratie van Hindoestanen en Chinezen gaat niet zo lekker. Huiselijk geweld is het hoogste onder Hindoestanen, weet je wat dat de autochtone Nederlander kost op jaarbasis. Ik zeg allemaal terug naar Suriname die Hindoestanen. Of naar India, fuck, naja, niet hier in elk geval.
Op de Zeedijk spreekt geen Chinees Nederlands trouwens. Maar met handen en voeten kom ik wel aan mijn dumplings. Maar die viezerikken roken in hun winkels en in hun keukens, wisten jullie dat?!
Die Indische mensen mogen blijven, die hebben van die leuke neuzen die je in kan drukken.
Molokkers zijn officieel ook Indiers, die zijn me een partijtje slecht geintegreerd. Treinen kapen, onrust zaaien, kunnen de Turken en Marokkanen nog wat van leren.
Ik heb de gehele inburgeringstest 3 jaar geleden gedaan en ben geslaagd. Een paar kleine foutjes.
Kees, wat doen we met mensen die analfabeet zijn en hierheen vluchten, die zullen nooit de taal leren...
Ik snap natuurlijk ook dat een inburgeringscursus geen ultieme oplossing is, maar het is tenminste een stap in de goede richting, die van het langzamerhand op proberen te lossen van het integratieprobleem.
Gezien mijn standpunten, die naar mijn mening toch vrij mild zijn, iemand enig idee waar ik op had moeten stemmen vandaag en waar ik dus op zou moeten stemmen op 9 juni? Ik word niet echt meer wijs van al die kieskompassen en stemwijzers waar geen enkele nuance inzit...
Tussen 'aangezien' en 'toen' hoort 'het feit dat'.
Nee, ik bedoel Indische, aangezien toen die mensen hier naartoe emigreerden en integreerden het nog Nederlands-Indië heette...
oh ik geloof dat de indische (je bedoelt indonesische?) en chinese medeburgers het goed doen
En graag ook een reactie op de integratiekwaliteiten van onze Chinese en Indische medeburgers, zo kan het dus ook!
We hebben het dus niet meer over de huidige Nederlanders, allochtoon of autochtoon, maar over de immigranten, de nieuwe Nederlanders.
Eerste dus moet dat zijn.
Ja, maar nogmaals, de buurtagent vertelt dit aan mensen die hier al wonen en dus dus kunnen en eigenlijk zouden moeten weten. Die mensen gaan blijkbaar bewust de fout in. Inburgeren is om onwetenden voor deze fouten te behoeden.
Is dat ook een integratie probleem?
Dus we hebben het over vuilnis, geluids hinder, opstaan voor ouderen.
Dat kan gewoon door de buurtagent worden opgelost.
het hele stukje eens over, dan lees je dat ik dat ook zeg. Autochtonen die dat doen, moet je er op wijzen dat te doen, zo leert men elke dag wat (hoewel je ervan uit zou mogen gaan dat de huidige Nederlanders (allochtoon of autochtoon) dit zou moeten weten. Wij hadden het over nieuwe Nederlanders die je moet behouden voor snel gemaakte fouten, en dus voor de boze blikken, terwijl ze zich wellicht van geen kwaad bewust zijn. Maar dat had ik dus al gezegd...
Ik heb regelmatig meegemaakt dat gewoon de politie wordt gebeld.
Ok, nu zijn we weer thuis. Zie
Of, om een voorbeeld te nemen uit de inburgeringscursus die men hier op het prikbord een tijd terug heeft gedaan (waar het gros van de mensen niet voor slaagde overigens), het waarschuwen van de buren voor als je een feestje hebt gepland wat wellicht voor overlast zou kunnen zorgen (tijdstip dat het afloopt, lawaaioverlast). Misschien nodig je ze zelfs uit om een drankje mee te komen doen. Dat staat ook nergens geschreven, maar is wel zo netjes om te doen.
Dat is mij ook geleerd om te doen. Maar is dat een integratie probleem? Het is een tijdje geleden dat ik in de tram zat, maar ik heb dit met autochtonen ook genoeg gezien.
Na opdringen en fatsoensnorm een ? i.p.v. een . Tussen ze en van in de laatste regel moet zich staan.
Dat staat nergens geschreven, een ongeschreven regel, maar dat is wel hoe de gemiddelde Nederlander er over denkt, onderdeel van diens normen en waarden dus. Is het te veel gevraagd van mensen om dat te doen, is dat ongeschreven regels opdringen. Dat is toch gewoon een fatsoensnorm. En ik weet dat er autochtonen zijn die het niet doen en allochtonen zijn die het wel doen, maar we hadden het over de nieuwe Nederlanders. Wellicht zijn ze dat niet gewend, dus moeten we ze daarvan op de hoogte brengen, voordat ze van geen kwaad bewust boze blikken in het openbaar gevoer toegeworpen krijgen.
Opstaan voor ouderen in het openbaar vervoer. Dat is mij met de paplepel ingegoten, dus dat doe ik dan ook. Als ik zelf al sta, een oude van dagen komt de bus of tram in en een jong en vitaal persoon blijft zitten, dan zeg ik er ook wat van.
Excuus voor het Bubble-esque ontbreken van dubbel enter, maar ik gebruik tenminste interpunctie :P
geef nou dan eens een voorbeeld!
gaan we dan mensen gedachten en meningen opdwingen?
M.a.w., normen en waarden: dat zijn de logische dingen die elk verstandig mens (laten we de gemiddelde, goed bij zinnen zijnde, burger nemen) af moet wegen in specifieke situaties. Men weet echt wel dat het (moreel) slecht is om bepaalde dingen te doen, waar de rest van de bevolking het niet mee eens is. Wellicht dan een goed idee om het niet te doen. En als je die afweging kan maken, en tot de conclusie komt dat het inderdaad slecht is om te doen, en het tóch doet, dan is er iets mis met je. En dan zal het me worst wezen of je blank, bruin, zwart, geel, groen of paars bent, dan functioneer je niet goed in de samenleving. En om te voorkomen dat onwetenden daarmee de fout ingaan, tegen de normen en waarden van het Nederlandse volk, brengen we ze op de goede weg met de inburgeringscursus. De rest leren ze in de praktijk, wellicht met behulp van de welwillende medeburger. De mensen die al in Nederland wonen (meestal het grootste gedeelte van hun leven al) dienen deze morele afwegingen vanzelfsprekend juist te maken en zo niet, dan doe je iets niet goed. Wat we daar aan moeten doen is weer een hele andere discussie. Inburgeren poogt ernaar te streven om nieuwe Nederlanders te behouden voor het maken van onnodige fouten in het alledaagse leven.
Regels die nergens zijn opgeschreven, morele normen, gewetenskwesties. Zijn we dan nu eindelijk aangekomen bij het verschil tussen goed en kwaad...?
En in Almere is de PVV de grootste partij geworden.
En ik heb een gruwelijke hekel aan mensen houden aan regels die nergens zijn opgeschreven
Verkiezingsuitslag Den Haag (in zetels):
Opkomst 49,4%
PvdA: 10 (-5)
VVD: 7 (-3)
CDA: 3 (-2)
SP: 2 (-2)
GrLnks: 3 (gelijk)
D66: 6 (+4)
PPS: 1 (gelijk)
StadsP.: 2 (+1)
PvdD: 1 (+1)
Isl.Dem.:1 (gelijk)
Khoulani:1 (+1)
PVV: 8 (+8)
TON (Verdonk) en StopWildersNu allebei geen zetels.
ah. Daar zijn we dan.
Geef dan eens een voorbeeld van normen en waarden?
Een autochtoon behoort ze te kennen, die woont hier (al zijn hele leven). Een nieuwe immigrant kent ze niet, spreekt geen Nederlands. Dus eerst een cursus Nederlands, zodat je de regels kan lezen en daarna een duwtje in de goede richting van de regels met een inburgeringscursus. En het gaat dus over, zoals al eerder gezegd, om wetten, regels (al dan niet geschreven, en de daarbij behorende normen en waarden.
Ok fine, dan geef je ze eerst een waarschuwing.
Maar het beste wat je kunt doen met allochtonen is ze behandelen als autochtonen. Als je als autochtoon voor de rechter moet komen, dan is 'het niet kennen van de regels' geen adequate verdediging en krijg je nog steeds straf.
Dus het hele integratie debat gaat dus gewoon over vuilnis?
Zozo, Joeri op geenstijl gespot:)
Moet zeggen, netjes opgelost hoor, met z'n guerilla interview:)
Van te voren waarschuwen om onnodige boeteuitschrijvingen te voorkomen. Na afloop straffen als ze het niet wisten, lijkt mij nogal lullig... Het idee er achter is dus de 'nieuwe Nederlanders' de wetten en regels en normen en waarden (ja, ik zei het weer) bijbrengen zodat ze daadwerkelijk mee kunnen komen, en dus niet achteraf gestraft kunnen worden voor dingen die ze nooit hebben geweten. En het bevorderd natuurlijk ook de acceptatie van hun medelanders, leidt wellicht zelfs tot minder discriminatie (of is dat te veel vertrouwen hebben in de gemiddelde burger?).
Gewoon de buurtwachter een boete uit laten schrijven, dan weten ze het snel genoeg. Daar is toch geen cursus voor nodig?
je hebt denk ik nog nooit in het midden van de nacht door Leiden gelopen en de gekeken naar Neerlands intellectuele hoop in bange dagen (aka autochtone studenten).
Het lijkt me sterk dat allochtonen niet weten dat ze stemrecht hebben.
Wat is nu echt het probleem?
Dat je weet dat je niet in de gracht moet poepen, maar in een w.c.. Dat je weet wanneer je je vuilnis buiten moet zetten. Dat je weet dat je stemrecht hebt. Dat soort dingen... En waar hebben de Thaleia Prickians op gestemd trouwens? Ik op de PVV, MET hoofddoek :P
Ik weet nog steeds niet wat nou precies het probleem is dat men met de integratie cursus wil oplossen. Wat is het doel?
hahaha, ok vooruit dan maar.
Liedje staat overigens ook onder het .
Bij de weg, cordon sanitaire rond Wilders, met alle Stop Wilders!-partijen van dien, dat is alleen maar publiciteit (negatieve bestaat niet zoals we weten) voor onze Geert en levert hem alleen maar nog meer stemmen op. Janmaat werd genegeerd indertijd, mensen liepen de Kamer uit als hij begon te spreken bijvoorbeeld, en de Centrum Partij is toch ook doodgebloed...?
Mooi filmpje, daadwerkelijke lied begint op 0:33
De laatste alinea dient de beginnen met 'Laten we het nog eens hebben over'. In diezelfde zin moet 'jarige' 'jaren' zijn.... In diezelfde laatste alinea, na het woordje bevolkingsgroepen) invoegen 'in de kranten gelezen heb'. Turkse moet natuurlijk met een hoofdletter. En in de laatste zin moet de 'de' na 'schijnen' weg. Zal vast nog wel iets vergeten zijn...
Aangezien het gros van de Thaleianen nog in vertoeft, moet het dus wel in Den Haag opgelost worden, al dan niet op het Binnenhof.
Samenscholingsverboden, buurtvaders (die de taal spreken), buurtwachten, mosquitos (van die palen die een vervelende hoge toon uitzenden die alleen jongeren kunnen horen), heeft dat nou allemaal echt geholpen om de problemen op te lossen? Of moeten we blij zijn met alle kleine beetje die helpen?
Toegegeven dat het gros van de allochtoonse rotjochies wel degelijk Nederlands spreekt en het lastig is voor mensen op leeftijd (hun ouders) om de taal nog te leren, lijken die groepen mij ook geen probleem. Aan nieuwe immigranten zou de eis gesteld kunnen worden om een cursus Nederlands positief af te ronden naast de verplichte integratiecursus. Dit zou eventueel beloond kunnen worden met een gedeeltelijke bijdrage van de staat aan de cursus, een parkeervergunning voor een jaar of een andersoortige tegemoetkoming.
Als dit als discriminerend beschouwd zou worden, aangezien de mensen die hier al zijn het niet hoeven te doen, kunnen we dat op zich gelijk trekken. Mensen met een verblijfsvergunning, die nooit de Nederlandse nationaliteit hebben aangenomen, soms om principiele redenen, en hier soms al twintig of dertig (!) jaar wonen, moeten vandaag de dag gewoon meedoen met de inburgeringscursus. De eerste keer wordt dat volgens mij nog vergoed. Als je faalt, mag je de rest zelf betalen, en dat schijnt nogal in de cijfers te lopen.
Indiërs en Chinezen, twee bevolkingsgroepen die hier al sinds de jarige vijftig mondjesmaat zijn binnengestroomt. Zowel Indiërs als Chinezen richtten hun restaurants op, hebben veel contact met de Nederlander en behouden achter de huisdeur hun eigen cultuur (zeker de Chinezen). Ik kan mij niet herinneren dat ik vaak (althans niet zo vaak als over andere bevolkingsgroepen) dat deze twee minderheden veel overlast veroorzaken. Als ze dat doen, houden ze dat binnen hun eigen gemeenschap en heeft de rest van Nederland er geen last van. De sporadische islamitische slager en turkse bakker daargelaten, die inderdaad ook vol in de samenleving staan, dit kan jammer genoeg niet gezegd worden van bepaalde andere minderheden. Vreemd overigens dat onze medekoninkrijkers nog niet genoemd zijn. Antillianen schijnen de procentueel toch de meeste overlast te veroorzaken...
Ceterum censeo gedwongen integratie geen goed idee is
Verder wordt er heel erg weinig aandacht gegeven aan de 2e generatie vrouwen die het heel vaak heel erg goed doen op school en universiteit
Ik denk dat de enige echte oplossing is om mensen de straat op te sturen. Dit moet op de stoep opgelost worden, niet in Den Haag.
In Amsterdam wordt dit al jaren gedaan en de overlast door 'rotjochies' is enorm verminderd. Gewoon door buurt werkers de straat op te sturen, de 'jochies' te leren kennen (wat de anonimiteit aanpakt) en gewoon met ze in dialoog gaan.
Joeri : : check
dubbel check
Triple check
Sjoerd prikt
Correct.
Nee dat stel ik helemaal niet voor. Ik ben niet voor eigen regels en helemaal niet blij met segregatie.
Nee juist niet! En dat is nu net het interessante. Men wordt binnen gelaten en daarna met rust gelaten. Dus je hebt china town enzo. En zolang ze daar niet de regels breken is het allemaal prima.
Kees prikt . Helemaal mee eens. En dat is nu juist het probleem. Erg subtiel is het op het ogenblik niet.
Verzieken? Ik denk dat je heel duidelijk moet zijn met wat je daar mee bedoelt. Wat is verzieken? Als je regels breekt, kun je dat met het strafrecht behandelen. En dat lost ook de verschrikkelijk onnodige vrees voor op
Sjoerd, zoals ik al aangaf ben ik uiteraard voor rekening houden met speciale gevallen. De gevallen die jij beschrijft vallen daar vanzelfsprekend onder. Maar zoals ik daar dus aangaf, mensen die niet willen werken en daardoor dus bijstand ontvangen. Zoals in de documentaire van Haagse Sjonnie naar voren komt bijvoorbeeld, zijn er dus mensen, in dit geval een autochtoon, die danwel 'hosselen', danwel (van) een uitkering genieten. Als ik mij niet vergis sprak hij zelfs van 'een steen door de ruit gooien bij hun kantoor en je kreeg je geld gewoon vroeger' (denk er het plathaagse accent zelf bij). Dat soort mensen verdienen gewoon geen uitkering. Of zeg ik nu iets heel raars?
http://www.geenstijl.tv/2010/03/rutger_bij_de_hoofddoekjes.html
Thaleia vs. Geenstijl.TV oorlog, kom er maar in!
Ik wil, maar het zijn er denk ik niet zoveel als altijd aangenomen wordt..
Nog even over die luie mensen: ik betwijfel of er daar echt zoveel van zijn. Als ik verhalen hoor (bijvoorbeeld van mijn vader die dagelijks bij mensen in huis komt die bijstand ontvangen) zijn dit toch altijd wel mensen met een enorm heftig verleden, psychiatrische problemen etc. In elk geval mensen die de boel niet goed geregeld krijgen. Niets om te benijden. Ik geloof niet zo in luie mensen.
Het kernprobleem in deze discussie is dan ook, zoals Henk terecht opmerkt, of je de rechtsstaat als uitgangspunt neemt en dus mensen INDIVIDUEEL beoordeelt op de daarvoor relevante kenmerken is een specifieke situatie. Of dat je de rechtsstaat los laat en mensen aanspreekt op handelingen van andere individuen.
Wie statistiek gebruikt in zijn argumentatie, spreekt mensen automatisch aan op handelingen van andere individuen.
Dat is ook het grote probleem van Geert Wilders. Hij kan de statistiek gebruiken om een goede analyse van problemen te maken. Maar wil hij de rechtsstaat overeind houden, dan moet hij met oplossingen komen die individueel gericht zijn en waarbij mensen in gelijke gevallen gelijk behandeld worden.
Dat laatste kan, maar is dan om de redenen die Henk al uitlegde niet gebaseerd op afkomst, maar op reacties op concrete handelingen.
Wat betreft de volgende priks:
00:23:25: er zijn rotjochies onder autochtonen en allochtonen. Rotjochies moet je aanpakken, maar niet discrimineren.
00:29:56: Nederlands is inderdaad handig. De oudere generatie heeft dat vaak niet geleerd, maar hebben vaak ook geen onderwijs gehad. Een vreemde taal leren is dus voor hen heel moeilijk.
03:20:13: De jongere generatie kan zich zonder uitzondering verstaanbaar maken. Wie het op statistiek wil gooien, zal moeten toegeven dat taal en rotjochies dus geen sterke correlatie (verband) hebben. Probeer maar eens een rotjochie (autochtoon of allochtoon) te vinden die zich in het Nederlands niet verstaanbaar kan maken. Het 'na verloop van tijd' argument gaat hier dus absoluut niet op. Na verloop van tijd worden die jongeren ouder en spreken ze allemaal Nederlands.
Over het 'willens en wetens zo veel mogelijk verzieken' zijn we het eens. Dat is geen grondrecht. Maar een grondrecht is alleen een grondrecht wanneer mensen zelf kunnen bepalen wanneer ze het nodig vinden het grondrecht in te zetten. Een mening daarover hebben is prima, maar wie die heeft, zal zich over beide extremen moeten uitspreken.
Wat een discussie! Super gaaf. Ik kom net van mijn bijdrage in het debat: stemmen met hoofddoekje. Ruim 100 mensen (autochtonen én enkele allochtonen) hebben deze middag bij de Grote Kerk in Den Haag met hoofddoekje op gestemd. Ik ook, en heb meegeholpen bij de organisatie. Waarom? Omdat we in een vrij land wonen waar je je mag uiten zoals je dat zelf wilt. En omdat dat iets is om trots op te zijn (écht Nederlands (?) ). Het was een kleurrijk en gezellig samenzijn.
Henk, correct me if I'm wrong, maar wat ik in de VS zag en dat vond ik rete interessant, is dat sommige groepen in de VS niet zo enorm geintegreerd zijn. In Boorklyn heb je tienduizenden orthodoxe Joden die hier Hebreeuws spreken, hun eigen scholen hebben, vanalles geloven wat ingaat tegen wetten en ideeen van het Amerikaanse rechtssysteem. Het interessante eraan vind ik dat hier geen groot probleem van wordt gemaakt. In NL hadden er allang crisishulpverleners huiselijk geweld op de stoep gestaan, vond er gedwongen spreiding en weet ik al niet wat plaats.
Volgens mij hebben wij hier echt een obsessie met willen dat iedereen dezelfde kant op kijkt.
Overigens was ik ontzettend slecht geintegreerd tijdens mijn twee jaar in Nepal: ik sprak de taal niet, had constant ruzie met de buren en ik spuugde op het rechtssysteem. Maar meegaan met de samenleving lukte prima hoor.
Je stelt verder dat de autochtonen eisen dat de allochtonen (laten we dat onderscheid toch maar maken, 'medelanders' is zo verwarrend...) assimileren in de autochtoonse cultuur. En je stelt dus voor dat ze segregeren in hun eigen wijk, met hun eigen mensen, in hun eigen taal, met hun eigen regels.
Dat zijn dus twee extremen waar ik het niet mee eens ben. Segregatie moet om in het vorige stukje genoemde redenen voorkomen worden. En assimilatie is niet haalbaar, niet realistisch, dus dat wordt ook niet geëist.
Wat wel van ze wordt gevraagd is om te doen wat tussen die twee extremen, segregatie en assimilatie, in ligt: integratie.
En hoe staat het integratieproces eigenlijk in de VS. Daar zijn immigranten toch blij dat ze in the land of opportunity zijn. Daarvoor leggen ze graag de pledge of allegiance af, en sommigen, zo niet velen zijn oprecht blij met het feit Amerikaan te zijn. Zij profiteren van alle dingen die in de VS wel mogelijk zijn, waar zij vandaan komen niet. Daarvoor integreren ze van harte.
Overigens, schiet mij zomaar te binnen. De mensen uit voormalig Nederlands Indië kwamen hier, integreerden en behielden hun eigen cultuur. Zij konden prima meekomen in de samenleving, omdat ze hun cultuur achterlieten als ze de huisdeur achter zich dichttrokken. (weet niet precies van wie die quote is, maar volgens mij Wieteke van Dort ofzo...)
Als men enkel de moedertaal behoeft te spreken, creëer je culturele enclaves. Pure segregatie. Na verloop van tijd past men binnen Little Ankara, Marocville of Chinatown de eigen wetten en regels (ik durf zelfs het woord shariah te fluisteren)toe en lapt men het Nederlandse recht aan de laars. Dat moeten we niet hebben, toch? En, bovendien, 'meekomen in de samenleving' houdt niet enkel in dat je in staat bent om je boodschapje op de hoek te doen.
En wat betreft het voorbeeld met het kind, aangezien jij uit ervaring spreekt, zou je dit toch ook moeten kunnen bestigen: als je met subtiele overredingskracht ze ervan kan overtuigen dat ze het zelf willen, wellicht met een traktatie na afloop, zijn ze een stuk vlugger geneigd om het vervelende klusje toch maar te doen, toch? Dus, m.i. hoeven de allochtonen helemaal geen hekel aan het Nederlands te krijgen, en mogen ze er zelfs een beetje trots op zijn dat ze een nieuwe taal hebben geleerd.
Spugen op de rechtsstaat mag, in de vorm van vrijheid van meningsuiting, een grondrecht zijn. Het ten uitvoer brengen van de achterliggende gedachten daarvan, het willens en wetens zo veel mogelijk verzieken, is geen grondrecht.
En ik ben het er niet mee eens dat Nederlands spreken een noodzakelijke voorwaarde is voor 'meekomen in de samenleving'. Als er genoeg winkels zijn waar men met de moedertaal terecht kan en werk waar de collega's en bazen ook moedertaal spreken, kun je prima 'meekomen in de samenleving'. Ik denk dat het <em>handig</em> is, maar niet dat het een noodzakelijke voorwaarde is.
Dat autochtonen graag willen dat allochtonen Nederlands leren vind ik een kortzichtige eis.
Vergelijk het met een klein kind (en ik spreek uit ervaring). Als je een klein kind dwingt iets te doen gebeuren er twee dingen: 1) het kind doet het over het algemeen niet, en als je het kind dan zo ver krijgt: 2) het kind krijgt een enorme hekel aan wat hem gevraagd wordt.
Is dat wat we willen van de allochtonen? Dat ze Nederlands leren met als gevolg dat ze er minder trots op zullen zijn het te spreken en een hekel zullen hebben aan die taal?
Ik dacht het niet.
Zoals ik al zei, de huidige discussie gaat over het algemeen over symptoom bestrijding en ik ben zeer bevreesd dat deze averechts werkt.
Ik denk dat het huidige integratie debat ook de boel nodeloos gepolariseerd heeft. Er zijn een heleboel dingen die autochtonen van allochtonen kunnen leren, maar omdat de autochtonen eisen van de allochtonen de autochtoonse cultuur te assimileren, wordt de autochtoonse cultuur ten onrechte op een voetstuk van superioriteit geplaatst.
Kijk ook eens Westermans Wereld op uitzending gemist, over hoe het integratie debat er uit ziet voor een Nederlander die na decennia wonen in de VS weer terug komt in NL.
En nu heb je het dus weer over gemiddelden.
En in een rechtsstaat is het spugen op de rechtsstaat juist een grondrecht.
Nederlands kunnen spreken, hoe gebrekkig het ook is, als je je maar verstaanbaar kunt maken (of, iets minder nationalistisch, voor mijn part Engels), en kunnen en wíllen meekomen in de samenleving an sich. Dat is toch niet te veel gevraagd? Dat noem ik integreren! En dan zal het me welgevoegelijk aan mijn derriere oxideren of je weet dat Marnix van Sint Aldegonde de tekst van het Wilhelmus heeft geschreven of na hoeveel dagen je een felicitatiekaartje in de bus gooit als je bij de buren een ooievaar in de tuin ziet staan...
Ik zal de eerste zijn die zal toegeven dat er ook onder autochtonen een percentage is dat zich bezig houdt met duistere praktijken, de zogenaamde 'rotjochies'. Maar je kan me niet vertellen dat er percentueel meer autochtonen zijn die spugen op de Nederlandse rechtsstaatgedachte en alles wat daar bij komt kijken (en ja, dan heb ik het wél over normen en waarden).
Ik begrijp niet waarom u hier zo negatief en vervelend over doet. Laten we blij zijn met elkaar. Laten we optimistisch zijn. Laten we zeggen: Nederland kan het weer! Die VOC-mentaliteit! Over grenzen heen kijken! Dynamiek!
Toch...?
Ik heb er nog eens over nagedacht. Stel, er is een integratie probleem. Dus er is een bepaalde eigenschap die voor allochtonen anders is dan voor autochtonen.
Dan moeten we heel erg voorzichtig zijn met wat we met 'anders' bedoelen. Over het algemeen bedoelen we met 'anders' dat het gemiddelde van die eigenschap anders is voor autochtonen dan voor allochtonen. Dat snap ik wel, en laten we dan voor het gemak aannemen dat er wat aan gedaan moet worden (dat is heel andere discussie).
Dan moeten we vervolgens meten hoe de verdeling van die eigenschap is voor autochtonen en allochtonen. Ik denk dat die verdelingen een behoorlijk grote overlap vertonen.
Zie deze grafiek : http://www.csun.edu/~hpostma/distr.gif
Dus, gesteld dat je wat een de andere gemiddelden wilt doen, maar er wel een overlap is tussen de verdelingen is, dan heb je het volgende probleem. Als je dit met wetgeving wilt oplossen moet je je twee dingen goed realiseren:
1) wetgeving gaat alleen uit van individuen (laten we bedrijven even buiten beschouwing laten).
2) wetgeving mag niet discrimineren.
Dus hoe maak je wetgeving die het gemiddelde aanpakt zonder te discrimineren? Dat kan dus volgens mij niet.
Hoe doe je daar dan wel wat aan?
Volgens mij kan dit alleen met discussies, mengen, en met tijd worden aangepakt.
Je zou eens goed naar de Gouden Eeuw moeten kijken. Daar was toen ook een heel erg grote invoer van buitenlanders. En die zijn allemaal toch ook 'geintegreerd'? Hoe ging dat? Volgens mij werden ze met rust gelaten, in hun waarde gelaten, en na een generatie of twee was het 'probleem' weg.
Kees prikte
En dat is nu net het punt. Het is hier nogal overdreven
Gefeliciflapstaart Reeser!!
Ik zal eens gaan brainstormen over een mooie, correct geformuleerde definitie van wat nu 'echt Nederlands' is. De vlag hijsen en een pledge of allegiance danwel onder de melodieuze klanken van het Wilhelmus, wat is daar precies op tegen. Wat nationalisme is toch nooit weg? Je moet natuurlijk niet gaan overdrijven...
Ik heb hier toch wel een beetje moeite mee. Wat bedoelen we dan met 'lui'? En wat bedoelen we met 'weigeren te integreren'?
Lui: hoe meet je dat? En waar hebben we het dan over? Als men niet werkt? Dan is er al een solicitatieplicht, toch? Iets anders kan ik me niet voorstellen bij 'lui zijn'.
En over 'weigeren te integreren', wat kan daar dan mee bedoeld worden? Men moet Nederlands leren? En kom niet met de onderkenning van 'normen en waarden' aan want dat is al zo'n vaag iets.
Ik moet als ik dit soort discussies ook altijd denken aan hoe de kinderen hier op school de 'pledge of allegiance' moeten afleggen. Dat is heel erg eng nationalistisch.
Die hele discussie over integratie maakt mij erg misselijk. Ik denk dat er op zich wel dingen te verbeteren zijn, maar het is op het ogenblik zo vol met vage termen, definities!
Als er dan wat mis is met de 'integratie', dan zou ik graag eerst een goede definitie willen horen van wat nu 'echt Nederlands' is.
Maar wel de ringeless (hoe schrijf je dat...?) kunnen vinden, da's ook knap!
Omhoog | Laatste berichten | Andere geschiedenis |